European Media Partner

Op jacht naar de meest unieke lifestyle

Steeds meer zijn we met zijn allen druk op zoek naar een unieke lifestyle. Ironisch, want dat maakt ons per definitie minder uniek.  We zijn steeds meer gefocust op onze style of life in plaats van stuff of life. Materialisme maakt plaats voor ervaringen, die het liefst duurzaam en op maat gemaakt zijn. 

Deze trend zie je terug in alle facetten van onze lifestyle. Eén facet dat overduidelijk verandert door deze trend is reizen. Onder druk van social media is de tijd dat het hip is om met een biertje in een Thais, toeristisch vakantieoord te liggen voorbij. Local is hier het sleutelwoord. Beleef het land zoals een inwoner het beleeft. Dit heeft overigens weinig invloed op de mate van luxe. Tickets worden steeds goedkoper. We gaan dus vaker, verder en luxer op reis dan ooit tevoren.


Daarnaast is kleding een ontzettend belangrijk deel van onze lifestyle. Personalisatie is ook hier onontkoombaar. Het maatpak is hard aan het werk aan een flinke comeback en je standaard jeans laat je tegenwoordig bij aanschaf customizen, want stel je voor dat iemand exact dezelfde blauwe jeans draagt. Daarnaast is je outfit pas echt af met een paar unieke accessoires. Ondanks de komst van de smartwatch is, gelukkig, een kwaliteitshorloge nog steeds een musthave. 


Wat betreft sport, ook hier is een ommekeer gaande. Vandaag de dag rennen, fietsen en crossfitten er meer mensen dan ooit, maar steeds minder voor het uiterlijk. Gezondheid is het grootste doel, het verzorgen van ons lichaam én geest. Sport moet een uitstap zijn uit het hectische dagelijkse leven. Sporten als golf, zeilen en hiken worden dan ook steeds populairder, ook bij de jongere doelgroep. 


Uiteindelijk zullen we allemaal in onze gepersonaliseerde jeans, over de door locals op maat gemaakte zeiltrip praten. Zo uniek zijn we! 


Roel van der Krabben: Founder van Manify - Het online magazine voor de moderne man

Delen

Journalist

Related articles