European Media Partner

Driven maakt van mobiliteit een middel om bedrijfsdoelen te behalen

De afgelopen jaren hebben we een verschuiving gezien in onze mobiliteit. We gaan minder vaak op vaste dagen naar vaste locaties, maar werken thuis of op flexwerkplekken. Meer aandacht voor zaken als duurzaamheid, vitaliteit en werkgeluk binnen bedrijven maar ook ontwikkelingen als verdergaande verstedelijking en bevolkingsgroei, laten ons anders kijken naar zakelijk verkeer. 

Door de coronacrisis is dit alles in een stroomversnelling terechtgekomen en de verwachting is dat we ook na de crisis vaker thuis zullen werken. Voor onze mobiliteit betekent dat dat we meer flexibiliteit gaan verlangen. 


In plaats van iedere werknemer een leaseauto of vaste kilometervergoeding te bieden, wordt er nu gekeken naar de wensen van de medewerker. “Je wilt per personeelslid flexibiliteit kunnen bieden op basis van hun wensen en benodigdheden, zonder extra administratieve rompslomp”, vertelt Antoinette Benning, directeur van Driven, onderdeel van de Louwman Group. Door inzicht te verkrijgen in de huidige situatie en de wensen en behoeften van je medewerkers kan je hierop inspelen en daarmee valt een hoop winst te behalen.”


Zo helpt Driven bedrijven in 3 stappen mobiliteit in te zetten om hun doelstellingen te halen. “We bieden de mobiliteitsscan om inzicht te bieden in hun zakelijke mobiliteit, adviseren hen hoe ze aan de behoeften van hun werknemers en bedrijfsdoelstellingen kunnen voldoen én leveren en implementeren de passende mobiliteitsoplossingen: of dat nou een combinatie is van traditionele leaseauto’s, private leaseauto’s, OV en een fiets van de zaak of een mobiliteitsbudget is.” 


Omdat je individuele wensen combineert met de bedrijfsdoelen, kun je op verschillende thema’s winst boeken met mobiliteit, vertelt Benning. “Allereerst ga je veel meer kijken naar de wensen van de medewerkers, waardoor je de medewerkerstevredenheid bevordert. Werkgeluk is enorm belangrijk, want tevreden medewerkers zijn een stuk productiever. Je kan dan ook behoorlijk besparen op de kosten omdat je betaalt voor gebruik én meer voldoet aan de wensen van je medewerkers en een passende oplossing aanbiedt.” 


Daarnaast kan flexibele mobiliteit bijdragen aan de duurzaamheidsdoelen van een bedrijf, gaat Benning verder. “Denk hier aan de keuze voor auto’s met een lage CO2-uitstoot maar ook het aanbod van een leasefiets. Daarmee stimuleer je dan ook weer de vitaliteit van je medewerkers. Als zij meer gaan bewegen is dat immers goed voor de gezondheid en dring je het ziekteverzuim terug.”


Als laatste biedt flexibele mobiliteit bedrijven ook de mogelijkheid nieuwe medewerkers aan te trekken en te behouden. “Je positie op de markt wordt sterker als je je medewerkers oplossingen op maat kan bieden of kunt onderscheiden van anderen”, vertelt Benning. “Een voorbeeld hiervan is een partij in de kinderopvang waarin het verloop groot is. Door haar medewerkers een leasefiets ter beschikking stellen kan zij talent aantrekken uit een grotere regio. Of in een ander voorbeeld een mobiliteitsbudget aangevuld met een aantrekkelijk private leaseaanbod om alle medewerkers iets extra’s te bieden. 


Mobiliteitsscan

Wil je weten hoe jij mobiliteit kan inzetten om je bedrijfsdoelen te behalen? Doe dan mobiliteitsscan!



Delen

Journalist

Related articles