European Media Partner
Manfred van der Hart, finance director van Wolters Kluwer Tax & Accounting Nederland & Sander Kamstra, directielid bij Payt ADVERTENTIE

Debiteurenbeheer efficiënt automatiseren? Zo doe je dat!

Met 1,8 fte tienduizenden debiteuren per maand beheren? Door de koppeling van Twinfield Boekhouden met Payt kan het. Daar is Twinfield zelf het levende bewijs van. “Door de koppeling konden we ons debiteurenbeheer verder automatiseren. Robotic creditmanagement, noem ik dat”, zegt Manfred van der Hart, finance director van Wolters Kluwer Tax & Accounting Nederland. 

Tienduizenden debiteuren 

Van der Hart: “We hebben tienduizenden klanten die tevreden zijn over het gebruik van onze cloudsoftware, zoals Twinfield Boekhouden, Alure Online en Basecone. Veel klanten betalen de maandelijke abonnementsgelden via automatische incasso, maar dat is niet bij iedereen het geval. Ook wij hebben te maken met openstaande posten. We zijn op zoek gegaan naar een efficiënte oplossing en kwamen uit bij Payt, dat al een digitale koppeling met de Twinfield software had.” “Onze software helpt bedrijven om sneller en eenvoudiger hun facturen te betaald te krijgen” vertelt Sander Kamstra, directielid bij Payt. Via Twinfield ontzorgt Payt veel bedrijven, waaronder veel accountants, bij het innen van hun openstaande posten. “Het gaat niet alleen maar om een snellere betaling van de factuur”, legt Kamstra uit. “Je wilt de relatie ook goed houden. Blijf in contact met de klant, zoek de dialoog en behoud het overzicht. Daar is Payt sterk in, dat faciliteren we graag.”

  

Volledig cloud

Twinfield en Payt zijn beide volledig beschikbaar in de cloud. Dat was belangrijk in het selectietraject, benadrukt Van der Hart: “Als finance professional wil je natuurlijk 24/7 de beschikking hebben over de software. We werken plaats- en tijdonafhankelijk, zeker nu. Alle collega’s die volgens hun rol toegang hebben tot het systeem kunnen waar en wanneer dan ook met debiteurenbeheer aan het werk.” Payt biedt een overzichtelijk dashboard, gevoed door de data vanuit de boekhouding en verrijkt met informatie van derde partijen. “Een goed voorbeeld is de risicoscore. Hierbij maken we gebruik van een koppeling met Graydon. Wanneer die score verandert, kun je ook korter op de bal zitten bij een debiteur”, geeft Kamstra aan. Juist het gericht aandacht geven aan klanten die op dat moment die aandacht nodig hebben is een krachtige feature binnen de software van Payt. 


Koppeling

Het koppelen tussen Twinfield en Payt was heel eenvoudig. “Nog net geen plug and play, maar omdat beide pakketten in de cloud beschikbaar zijn en de koppeling al door vele accountants en ondernemers gebruikt wordt, is het een kwestie van uren om alles perfect in te regelen. En met de komst van PSD2 in onze boekhoudsoftware wordt het allemaal nog sneller en actueler”, vertelt Van der Hart. “De business rules zijn per klant in te richten”, gaat Kamstra verder. “Zo bepaal je hoe je het debiteurenbeheer inricht en automatiseert, waarbij je ook individuele klantafspraken kan respecteren. Heel krachtig is de koppeling met iDEAL. Dit zorgt ervoor dat facturen met een druk op de knop betaald kunnen worden.” Overigens levert Payt meer services aan ondernemers dan alleen debiteurenmanagement. Zo introduceerde het Groningse bedrijf, samen met ABN AMRO-dochter New10, een voor ondernemers zeer interessante oplossing voor het voorfinancieren van openstaande facturen, gebaseerd op alle beschikbare creditmanagementinformatie. We noemen het zelf factoring 2.0 omdat de facturen niet uit handen gegeven worden. De bank kijkt gewoon mee”, aldus Kamstra.  


Ruimte voor groei

“We groeien hard, werken met de modernste standaarden, maar doen het debiteurenbeheer nog steeds met hetzelfde aantal mensen”, zegt Van der Hart. Het gebruik van de software van Payt vult onze eigen boekhoudsoftware mooi aan. We hebben onze openstaande posten flink kunnen verlagen. Voorheen stond na 30 dagen 10 procent van de facturen nog open. Nu is dat nog maar 5 procent. We zijn als organisatie minder tijd kwijt aan debiteurenbeheer. Een win-win situatie.” Dit horen ze vaker bij Payt. “Door de slimme inzet van het communicatieplatform houden ondernemers en accountants meer tijd over voor persoonlijke aandacht voor hun klanten. Onze klanten geven zonder uitzondering aan dat hun cashflow flink is verbeterd. Payt zorgt voor grip op debiteurenbeheer”, bevestigt Kamstra.


Meer informatie of een gratis proefperiode afspreken?

Twinfield Boekhouden: twinfield.nl/payt 

Payt: payt.nl/twinfield


   

Delen

Journalist

Related articles