European Media Partner

De boodschappen thuis laten bezorgen

Drie vragen aan… Michiel Muller, mede-oprichter Picnic

 

Kan de keuze voor het thuis laten bezorgen van boodschappen ook een duurzame zijn?

“Ja, absoluut. Dat zie je bij ons terug in het productaanbod en ook in het distributiemodel. We kennen een ruim assortiment biologische en lokale producten, zelfs meer dan je op basis van ons marktaandeel mag verwachten. Bovendien kopen we alleen producten in die door klanten al besteld zijn. Daarmee voorkomen we voedselverspilling.”

 

En wat het distributiemodel betreft?

“Dat we gebruikmaken van elektrisch vervoer is ondertussen genoegzaam bekend. Wat we ambiëren, is om een bijdrage te leveren aan het balanceren van het energienet. Als onze autootjes zijn volgeladen met stroom, kunnen ze ook energie terugleveren aan het energienet als dat nodig is. Bovendien is de proef met het ophalen van pakjes succesvol. Klanten die een webbestelling willen terugsturen, kunnen de doos meegeven aan onze bezorgers. Ook dat is duurzaam, want we zijn toch al in de straat.”

 

Met je fiets naar de supermarkt is toch ook duurzaam?

Jawel, maar daarmee ga je voorbij aan de wens van de consument om boodschappen thuisbezorgd te krijgen. Een gemiddeld gezin is 2,5 uur per week bezig met supermarktbezoek. Dat is kostbare tijd die je aan zinnige activiteiten kunt besteden.” 

Delen

Journalist

Hugo Schrameyer

Related articles