European Media Partner

Altijd en overal inzicht in je data

De moderne agrarische ondernemer verzamelt tegenwoordig steeds meer data: via managementregistratie op zijn mobiele telefoon, voerstations, melkrobots, klimaatbeheersing en weerstations. Maar hij wisselt ook steeds meer data uit met andere partijen, zoals (voer)leveranciers, accountants, afnemers, slachthuizen en genetische partijen. 

Door de data naar de cloud te brengen, ontstaat de mogelijkheid om meerdere data van verschillende bronnen te combineren en via internet vanaf elke werkplek of mobiel device date te raadplegen waar en wanneer hij maar wil. 


“Uitgebreide en slimme analyses kunnen op bedrijfsniveau, maar er zijn ook patronen over bedrijven heen uit te halen. Boeren geven vooraf toestemming voordat hun gegevens en data bij ons in de cloud terechtkomen”, vertelt Pieter Brons van AgroVision. “Ook als een andere partij data wil inzien moet hier altijd toestemming voor worden gegeven door beide partijen. Met het delen en beheren van data vanuit de cloud maak je het niet alleen gemakkelijk voor de boer, ook kunnen zij toekomstige problemen voorkomen doordat de algoritmes bijvoorbeeld aangeven dat de varkens niet voldoende groeien. Met het nieuwe klantenportaal kunnen boeren, bij wijze van vanuit de stal, realtime hun data op één plek kunnen inzien en nieuwe gegevens kunnen invoeren. Ook doet het platform analyses van de data door de informatie uit de managementsystemen, de mobile apps en de koppeling met externe partijen te combineren in overzichtelijke dynamische rapporten waarmee de ondernemer in samenwerking met zijn adviseurs zijn bedrijfsvoering kan verbeteren.”

Delen

Journalist

Féline van der Linde

Related articles