Met het drukke zomerseizoen voor de boeg hebben wij vijf tips onderzocht om de promotie van jouw horecabedrijf te verbeteren. We nemen je graag mee in de resultaten. 

De eerste indruk blijft belangrijk

Gastvrijheid staat hoog in het vaandel in de horeca. Desondanks is dit bij veel horecazaken nog niet op orde. Een medewerker die je vriendelijk en netjes ontvangt lijkt dus moeilijk te organiseren. Terwijl het een visitekaartje is voor jouw café of restaurant. 

Wordt je gastvrij ontvangen en is de service verder goed, dan ben je sneller geneigd om ook fooi te geven. Dus je bent eigenlijk een dief van je eigen portemonnee als je dit niet goed weet te organiseren. Zorg dus dat er altijd iemand bij de entree staat om gasten te verwelkomen en naar een tafel te leiden.    

Ga voor gepersonaliseerd glaswerk

Wil je graag een chique uitstraling creëren, overweeg dan om je glazen te bedrukken of graveren met je logo of bedrijfsnaam. Je kunt bedrukte wijnglazen in kleine en grote oplage bestellen. Het is goed om te weten dat de stukprijs omlaag gaat bij grotere oplagen. Om de tafel compleet te maken kan je dit uiteraard ook doorvoeren op je drinkglazen en karaffen bijvoorbeeld. Zo wordt alles netjes één geheel.

Het is ook leuk voor cafetaria’s en sportverenigingen om bijvoorbeeld de bierglazen te voorzien van een logo. Je kunt bij Drukbedrijf bierglazen bedrukken met een snelle levertijd, zodat je bij het volgende feestje je gepersonaliseerde glazen binnen hebt. Proosten in stijl dus!

Maak de tafel gezellig en sfeervol

Naast de bekende tafeletiketten kan je de tafel sfeervol en gezellig maken door te werken met een passend tafelkleed. Zeker een vintage uitstraling past goed bij een chique uitstraling bijvoorbeeld. Daarnaast is het ook leuk om een vaasje verse bloemen en kaarsen op tafel te zetten. Vergeet ook niet om bij een reservering het gezelschap van degene die de reservering heeft geplaatst welkom te heten, dit kan met een leuke tafelkaart of ansichtkaart. Dit zorgt direct voor een warm en fijn gevoel.

Organiseer thema-avonden

Om nieuwe gasten aan te trekken of om juist iets ludieks te organiseren voor je vaste gasten kan je thema-avonden organiseren. Denk aan een wijnproeverij met Argentijnse wijnen, gevolgd met heerlijk Argentijns vlees van de barbecue. Of aan een vegetarische avond, waarbij vlees en vis wordt vermeden. Oesters proeven is daarentegen een gewaagde keuze, hoewel dit erg lekker kan zijn durven veel mensen het niet aan en vinden ze het vaak te zout. De kenner weet dat de bereiding erg belangrijk is, dus als je dit weet om te buigen creëer je tevens een uitdaging voor de chef-kok. 

Vergeet niet om tijdig je kalender te publiceren in je horecagelegenheid, website en social media kanalen. Hoe eerder je feestelijke avonden communiceert, des te sneller je ook reserveringen kunt verzamelen. Op naar een vol en gezellig restaurant! 

Door specifieke activiteiten en feestelijke avonden te organiseren kom je bekend te staan als levendig restaurant. Als de chef-kok dan ook nog heerlijke creaties weet te bereiden, dan blijf je gasten triggeren om vaker terug te komen. Als er weinig wisseling in het aanbod is, voel je ook de noodzaak niet om nog een keer heen te gaan. 

Kortom, zorg er voor dat alle logische zaken op orde zijn in jouw restaurant. Van vriendelijk personeel. Tot de aankleding van het restaurant inclusief de tafel. En verras je gasten met een variërend aanbod.

Insert About the Author
  • {"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

    Andere bekeken ook

    >