Weekly News

Een perfecte mix van sales, marketing en media

“Ik was nog niet zo lang terug in Nederland, na een tijdje in de VS gewerkt te hebben. Mijn oog viel toen op een vacature van European Media Partner. De combinatie van verantwoordelijkheid voor de content én voor de verkoop sprak mij enorm aan.” Aan het woord is Bas, campagne manager bij European Media Partner.

Zijn collega Zeynep knikt instemmend. “Mij trok vooral het entrepreneurship aan”, zegt ze. “Ik heb International Business en Management gestudeerd en me veel met marketing beziggehouden. Toen ik hier binnenkwam hing er zo’n positieve sfeer. Daar wilde ik graag aan bijdragen.”


Wat doe je?

Als campaign manager bij EMP ben je verantwoordelijk voor je eigen campagne, die geef je van begin tot einde vorm. We focussen zowel op print- als onlinecampagnes. Je bent volledig verantwoordelijk voor het slagen van je campagne en hebt de vrijheid om deze precies zo in te vullen als jij zelf wilt. Dit houdt in dat je zelf bedenkt welke invalshoek je voor je thema kiest en je de gehele inhoud van je campagne zelf bepaalt. Het doel? Je klanten helpen hun doelgroep te bereiken en hen te beïnvloeden. We zijn dus op zoek naar echte ondernemers!


Maar het belangrijkste voor je campagne? Dat zijn de sales. “Een goede deal maken voelt echt geweldig”, vertelt Zeynep. “Je kent de persoon aan de andere kant van de lijn niet, je hoort alleen elkaars stem. Dat je op basis daarvan tot een overeenkomst kan komen voelt echt als een prestatie.”


“Uiteindelijk ben je allebei winnaar”, voegt Bas toe. “Je kunt je klanten echt helpen door ze advertentieruimte te verkopen die precies bij ze past. Ze zeggen soms wel zes keer nee, maar uiteindelijk weet je ze toch te overtuigen van de kracht van je product.”


Wie ben je?

Maar wat maakt iemand dan tot een goede campagne manager? “Om goed te kunnen verkopen moet je vooral goed kunnen luisteren”, stelt Bas. “Daarnaast moet je ook goed kunnen researchen en verder kijken dan dat wat er op de website staat. Soms werk je met een onderwerp waar je eigenlijk niks vanaf weet, dan moet je er echt diep induiken om te weten hoe jij je klanten aan meer business kunt helpen.”  


“Een groot deel draait ook om mensenkennis”, vertelt Zeynep. “Kennis van zowel jezelf als van je klanten. Daarnaast moet je ook zeer zelfstandig en wilskrachtig zijn.”


Verder is het volgens beiden ook heel belangrijk om goed om te kunnen gaan met tegenslagen. “Je moet je altijd beseffen dat je het beste gewoon de telefoon weer op kan pakken om de volgende klant te bellen,” zegt Bas. “Je krijgt namelijk niet zomaar alles binnen. Het is keihard werken en je moet het echt leuk vinden om te doen, anders gaat dat niet lukken.” Zeynep knikt. “Je hebt een hoop zelfvertrouwen nodig,” zegt ze. “Als je niet in je product en in jezelf gelooft wordt het heel lastig.”


Waarom EMP?

In ons kantoor in hartje Amsterdam hangt een positieve sfeer en gonst het van de mogelijkheden. “Iedereen is jong en iedereen helpt elkaar,” vertelt Zeynep. “Je haalt elkaar echt op als iemand een mindere dag heeft.” Daarnaast zijn de dingen die je bij EMP leert ook toepasbaar op de wereld buiten het kantoor. “Positief en oplossingsgericht denken, omgaan met tegenslagen, krijgen wat je wilt,” stelt Bas. “Je leert hier zo veel meer dan dingen die alleen bij je werk horen. Het is ingewikkeld om het goed aan de buitenwereld uit te leggen, maar binnen het kantoor creëert dat juist een band.”


Bij EMP heb je niet gewoon een baan van 9 tot 5. “Het neemt veel tijd in beslag, maar daartegenover staan ook enorm veel doorgroeimogelijkheden en krijg je veel erkenning als je het goed doet. En we hebben een bonus systeem zonder plafond.” Bas en Zeynep begonnen in 2017 als junior campaign manager, maar werden al gauw senior campaign managers. Inmiddels hebben ze zelfs nog een stapje verder gezet en zijn ze beiden business developer. “De kennis die we in onze eigen campagnes hebben opgedaan, delen we nu met nieuwe collega’s”, vertelt Bas.


En die doorgroeimogelijkheden zijn er niet alleen binnen Nederland. Momenteel heeft EMP naast het kantoor in Nederland ook kantoren in Zweden, Denemarken, Duitsland, Noorwegen en er staan nog veel meer landen op de planning.


Ben jij ook op zoek naar een droombaan? Bij European Media Partner zijn we op zoek naar enthousiaste campagne managers om ons team naar een nog hoger niveau te tillen.

Kijk voor meer informatie op onze website en bekijk de vacature. Enthousiast? Stuur dan je cv en motivatie naar johan.wendner@europeanmediapartner.com.

Delen

Journalist

Related articles